Hei:  
 


Aida

Aida

  • Premiere: 17. juli
  • 3 t. 56 min.

Eksklusiv sommer reprise fra The Metropolitan Opera, fra 2018-19 sesongen.

Henter stemmer...

Publikum mener

Antall stemmer:
Produksjonsår: 2018

Sopran Anna Netrebko og mezzo-sopran Anita Rachvelishvili fremfører eksepsjonelle fremføringer av Verdis store drama i det gamle Egypt, sammen med en fantastisk produksjon av Sonja Frisell, er dette en forestilling du bare må få med deg. Nicola Luisotti er dirigent.

Aida av Giuseppe Verdi er et av de ypperste eksempler på ”grand opera”.

Aida og den egyptiske krigeren Radamé er forelsket, men prinsessen Amneris er forelsket i Radamé. Radamé blir sendt i i krig, og uten å vite det tar han Aidas far som krigsfange. Aida og Radamé møter umulige valg mellom lidenskap, lojalitet og familie.

Dirigent:
Nicola Luisotti.
Cast: Aida (Anna Netrebko), Amneris (Anita Rachvelishvili), Radamès (Aleksandrs Antonenko), Amonasro (Quinn Kelsey), The King (Ryan Speedo Green).

Verdens premiere: Cairo Opera House, 1871.

"The Met’s dazzling spectacle of ancient Egypt features a cast of hundreds, stunning sets and costumes, and some of opera’s most beloved melodies. Superstar soprano Anna Netrebko sings the commanding title role, opposite mezzo-soprano Anita Rachvelishvili, “an outstanding Amneris”"
— New York Times

“Netrebko sang magnificently … Rachvelishvili was an outstanding Amneris … an outstanding duo.”
— New York Times

“Anna Netrebko meets squarely every challenge of Aida … her portrayal of the Ethiopian princess has gained a new dimension.”
— Financial Times

“Led by a brilliant Netrebko, the Met’s all-star Aida defines grand opera… The extraordinary talent in this run is not confined to just the lead roles; the supporting cast was filled out with superb singers … The orchestra and chorus were at their very best under Nicola Luisotti.”
— New York Classical Review

“Rachvelishvili’s tornado of a performance recalled the legends of the superhuman past interpreters of this part like Giulietta Simionato and Fiorenza Cossotto.”
— New York Observer