Hei:  
 


Kinopluss

KinoPluss vanlige spørsmål

SPØRSMÅL FRA MEDLEMMER

Hva koster en gratis kinobillett?
Det koster 35 000 poeng for å løse ut én standard kinobillett* (f.eks. ordinær, barn, 3D-film, og Den store kinodagen). Har du nok poeng til å bytte ut mot gratis kinobillett(er), så vil et nytt billettfelt "Bonusbillett"/"Bonusbillett sofa" dukke opp når du logger deg inn med KinoPluss. NB! Du kan ikke bruke poeng på alternativt innhold som f.eks. filmmaraton, sportarrangement, ballett-, opera- eller konsertvisninger.

Hva kan jeg bruke poengene mine på?
Standard kinobillett: 35 000 poeng
Sofa: 40 000 poeng
Intens/komfort: 42 500 poeng
Gullrekka/Premium: 47 500 poeng
4DX: 50 000 poeng
 

Stor pocornmeny: 26 000 poeng
Delemeny: 28 000 poeng
Medium popcornmeny: 24 000 poeng
3D-briller: 7 000 poeng

Hva er brukernavnet mitt for å logge meg inn på nett?
Brukernavnet ditt er det samme som e-postadressen som du brukte for å registrere deg på KinoPluss. Har du glemt passordet ditt klikker du «Glemt / nytt passord» for å få tilsendt en lenke til mailadressen som du har oppgitt, slik at du kan lage deg et nytt passord.

Hvordan kan jeg bytte poeng mot gratis kinobilletter på nett?
Logg deg inn på KinoPluss (lengst oppe øverst til høyre i menyen kan du logge deg inn), dersom du har nok poeng til å bytte mot gratis kinobillett: Etter du har valgt forestillingen, så kommer du til bestillingsvinduet. Der vil du få opp et nytt felt (under Ordinærbillett) som heter «Bonusbillett» og du kan velge å bruke poeng mot kinobillett.

Når du er innlogget vil poeng på kjøpte kinobilletter også bli automatisk registrert.

Her finner du en Guide: Hvordan bruke og opptjene Kinopluss poeng på nett?

Hvordan kan jeg bytte poeng mot gratis kinobilletter på app?
Logg deg inn på KinoPluss (gå inn på «Profil» og klikk på logg inn), dersom du har nok poeng til å bytte mot gratiskinobillett: Etter at du har valgt forestillingen, så kommer du til salkartet og nederst vil du kunne se de ulike billettypene, her kan du bla frem og tilbake. Der vil du få opp et alternativ som heter «Bonusbillett» og du kan velge å bruke poeng mot kinobillett. Når du er innlogget vil poeng på kjøpte billetter automatisk bli registrert. Oversikt over aktive billetter og tidligere kjøpte billetter finner du under «Billettoversikt» i menyen nederst. 

Hvordan blir medlemsnivå satt?
KinoPluss medlemskapet er en trappetrinnsmodell, der du får flere fordeler jo høyere nivå du er kommet. Du samler poeng ved kjøp av billetter og kioskvarer på nfkino.no, på NFkino-appen, eller på en av våre kinoer. Alle poengene som du samler i løpet av de siste 12 månedene bestemmer medlemsnivået ditt. Poengene du samler kan du bruke underveis til å løse ut billetter eller på utvalgte kioskvarer. Poengene vil utløpe etter tre år fra den datoen de ble opptjent.

KinoPluss medlemskort?
Vi sender dessverre ikke ut medlemskort i posten. Neste gang du er på kinoen kan du be om et KinoPluss medlemskort. Har du mistet ditt gamle kort, vil det nye kortet bli lagt på kontoen din, og du trenger ikke å skaffe et helt nytt medlemskap. Medlemskortet bruker du i kassen (ikke på nett) for å få poengene registrert på din konto. Du må ikke nødvendigvis ha et medlemskort, og har du oppgitt mobilnummer i profilen din, kan du oppgi mobilnummeret ditt i kassen for å få kjøpet registrert. Har du NFkino-appen finner du medlemskortet ditt digitalt i profilen din.

Kan jeg etterregistrere poeng på billettene mine?
Ja, du kan videresende dokumentasjon på kjøpet ditt til post@kinopluss.no, så lenge kjøpet ikke er eldre enn tre måneder. Vi etterregistrerer ikke for eldre kjøp eller billetter. Gyldig dokumentasjon er epost-/SMS-kvitteringen (melding), referansenummer, eller eventuellt bilde av billettene eller kontoutskrift.

Jeg sparer til å bli gullmedlem, vil poengene mine gå ut?
Medlemsnivået blir automatisk korrigert i systemet basert på hvor mange poeng du samler i løpet av de siste 12 månedene. Du kan bruke poengene dine underveis og løse de ut mot kinobilletter og utvalgte kioskvarer. Dine poeng øverst i menyen viser hvor mange poeng du kan bruke. Du mister ikke ditt medlemsnivå ved å bruke poeng. Det handler om frekvens de siste 12 månedene og ditt medlemsnivå endres deretter - om du går mer eller mindre på kino. Poengbalansen viser ikke dessverre opptjente poeng de siste 12 månedene og sier ikke noe om medlemskapet ditt, da det kan være eldre poeng enn de du har tjent det siste året. Poengene vil ha en utløpsdato tre år fra den datoen de ble opptjent. Tidligere inntjente poeng vil tidligst utløpe 19. juni 2019.

Jeg har Norgesbilletten, hvorfor får jeg ikke poeng?
Norgesbilletten er et produkt fra Filmweb.no og er en universal kinobillett for bedrifter. KinoPluss er et personlig medlemskap og gir poeng kun ved kjøp på nfkino.no, på NFkino-appen, eller på en av våre kinoer under Nordisk Film Kino. Kjøper du billetter, og for eksempel popcorn, godteri og drikke på kinoen, vil du få KinoPluss poeng for dette.

Jeg har firmabillett fra Nordisk Film Kino, får jeg poeng for de?

KinoPluss programmet er et personlig medlemskap for privat personer og gjelder ikke bedrifter eller organisasjoner. Det gis ikke poeng for bruk av firmabilletter.

Jeg har et gavekort, får jeg KinoPluss poeng?
Du får KinoPluss poeng ved bruk av gavekort som betalingsmiddel. Du får ikke Kinopluss poeng når du kjøper et gavekort.

Jeg har en klasse og vi skal på skolekino. Får jeg KinoPluss poeng for billettene?
Skolekino er for skoleelever og barnehagebarn, og er et pedagogisk opplegg som skolene benytter seg av som en del av undervisningen. KinoPluss fordelsklubb er et personlig medlemskap og kan ikke benyttes av hverken bedrifter, organisasjoner eller offisielle institusjoner.

Jeg er gull medlem, hvordan får jeg billetter til gratis førvisninger?

Gullmedlemmer får tilbud om gratis førvisninger på utvalgte filmer. Pass på at din emailadresse er oppdatert i profilen og at du sjekker spamfiltret ditt slik at våre invitasjoner ikke havner i din spam/søppel-mappe. Vi sender ut med jevne mellomrom gratis filmvisninger og førpremierer på utvalgte filmer.

Hvorfor er jeg blitt nedgradert i medlemsnivå?

Alle medlemmer har et medlemsnivå etter hvor mange poeng de har samlet i løpet av de siste 12 månedene. Les også mer om medlemsnivå lengre opp på denne siden. Det handler som frekvens de siste 12 månedene - hvor ofte du har vært på kino og hvor mange poeng du har samlet det siste året. Poengsaldoen din bestemmer altså ikke medlemsnivå. Det kan være eldre poeng, som er over 12 måneder gamle. Du havner ikke på et nivå og forblir der. KinoPluss er et gratis fordelsprogram med en trappetrinnmodell, og man beveger seg opp og ned avhenging av hvor ofte man er på kinoen i løpet av 12 måneder. Enten er du bronse-, sølv-, eller gull medlem.

Hvordan logger jeg meg ut av KinoPluss?
Øverst til høyre i menyen ser du en trekant ved siden av navnet ditt. Det er en rullegardinsmeny, og når du klikker på den får du opp flere valg. Der kan du også klikke på «Logg ut». Er du innlogget via mobilen din, kan du scrolle lengst ned på Min side for å Logge deg ut, eventuelt stenge ned fanen der du er innlogget. På NFkino-appen klikker du min profil og øverst til høyre, klikk på tannhjulet, og da vil "Logg ut" dukke opp. Logger du ikke selv ut, vil du automatisk være innlogget i 7 dager før du blir utlogget.
 

Har du flere spørsmål er du velkommen til å ta kontakt med kundeservice på post@kinopluss.no