Hei:  
 


Coppélia - Royal Opera House 19/20

Coppélia - Royal Opera House 19/20

  • Premiere: 10. desember
  • 2 t. 30 min.

Ballett fra The Royal Ballet House. Den intrikate koreografien er satt til Delibes 'herlige score og viser den tekniske presisjonen og komiske timingen for hele selskapet. Osbert Lancasters design gir liv til en fargerik verden i denne godbiten for hele familien.

En klassiker vender tilbake til The Royal Ballet reportoaret med Ninette de Valois ’sjarmerende og morsomme Coppélia - en historie om kjærlighet, ugagn og mekaniske dukker. Den intrikate koreografien er satt til Delibes 'herlige score og viser den tekniske presisjonen og komiske timingen for hele selskapet. Osbert Lancasters design gir liv til en fargerik verden i denne godbiten for hele familien.

Leketøymakeren Dr. Coppélius har en nydelig kvinne boende i huset sitt som sitter på balkongen og leser. Franz og kompisene er utrolig nysgjerrige på denne kvinnen som ignorerer dem til enhver tid. Franz sin forlovede Swanilda er ikke fornøyd med at Franz gir en annen kvinne så mye oppmerksomhet, men samtidig er hun like nysgjerrig som forloveden sin. Når Dr. Collélius går på den lokale kroen sniker de unge mennene og Swanilda seg inn i huset for å hilse på den unge kvinnen.

I huset blir de fascinert av flere mekaniske dukker, inkludert Coppélia. Coppélius kommer hjem og hiver alle sammen ut, bortsett fra Swanilda som har gjemt seg og tar Coppélias plass. Når Franz klatrer gjennom vinduet doper Coppélius ham ned og forsøker å bruke magi for å fange livskraften hans i den mekaniske dukken Coppélia. Swanilda klarer å få ham til å tro at magien fungerte. I en uungåelig lykkelig slutt klarer de å blidsnakke med Dr. Coppélius slik at paret gjenforenes og lever lykkelige videre.

Koreograf: Ninette de Valois etter Lev Ivanov og Enrico Cecchetti
Musikk: Léo Delibes
Scenario: Charles Nuitter og Arthur Saint-Léon
Design: Osbert Lancaster
Lysdesign: John B. Read

Dirigent – TBC
Swanilda – Marianela Nuñez
Franz – Vadim Muntagirov
Dr. Coppélius – Gary Avis