Billettkjøp / feilmeldinger

 

Hvordan får jeg billetter til en forestilling?
Billetter kjøper du på nettsiden eller på kinoen. Det er ikke mulig med billettreservasjon via telefon.

Hvorfor finner jeg ikke billetter til en film jeg vil se?
Nytt program legges ut tirsdag ettermiddag, og gjelder fra førstkommende fredag frem til torsdag uken etter. Filmene våre vurderes og programmeres ut i fra besøkstall, og kun for én uke av gangen. Hvis du ønsker å se en forestilling lengre frem i tid, og dette ikke ligger på nettsiden, er ofte dette grunnen.

Forsalg
Enkelte forestillinger kan ha forsalg i god tid før premieren. Dette annonseres på vår nettside.

Valg av kinosete
Dersom det er kø for å kjøpe billetter på kinoen, lar vi vårt billettsystem velge sete for deg for å unngå at køen blir for lang. Billettsystemet velger automatisk det beste tilgjengelige setet for deg. Dersom du har et favorittsete anbefaler vi at du kjøper billett på nettet.

Bytting / refusjon av billetter
Billetter kan byttes til annet tidspunkt / annen film dersom dette gjøres i god tid før den opprinnelige forestillingen. Vi er også behjelpelig med å refundere feilkjøpte billetter dersom dette skjer i god tid før forestillingen.

Manglede referansenummer ved billettkjøp
Av og til kan kunder oppleve at de ikke får returmail med referansenummer etter billettkjøp. Dette beklager vi, men det er ingen grunn til å fortvile. Kunden kan henvende seg i kassen på kinoen, så finner personalet transaksjonen ved å søke på kundens navn eller telefonnummer.

Feilmelding ved billettkjøp
Av og til kan man oppleve at man får en feilmelding ved billettkjøp, og når man sjekker kontoen, så ser det ut som om pengene er trukket av konto.

Grunnen til at feilmeldingen kommer er som oftest at man bruker for lang tid fra man starter betalingsprosedyren til den er gjennomført. Det vil si at forbindelsen mellom Nets, som håndterer betalinger, og vårt billettsystem blir brutt. Nets reserverer beløpet på kortet, men får ikke sendt informasjon tilbake til kinoen om at billettene er betalt.

I nettbanken står det da ofte ”Varekjøp” eller ”VISA”. I og med at Nets ikke får sendt informasjon til kinoen, så får kinoen heller ikke disse utbetalt. Det går et par virkedager, så blir pengene frigitt til bruk på kontoen din.

Oppstår slike situasjoner, så følg med på nettbanken å se at beløpet blir frigitt. Kommer det opp en tekst som ”KrsKino”, så er kontoen din belastet, og du må da ta kontakt med kinoen i kontortid, mandag til fredag.

For å kjøpe billetter må du dessverre gjøre en ny bestilling, og gjennomføre betalingen på 2-4 minutter.