Hei:  
 


Kinopluss vanlige spørsmål

SPØRSMÅL FRA MEDLEMMER

*24. november oppdatering: Etterregistrering fungerer igjen, og vi svarer deg så fort vi kan om henvendelsen din om å etterregistrere dine poeng.*

Hvor mange poeng er det for en gratis kinobillett?

Det koster 30 000 poeng for å løse ut én kinobillett, og det gjelder mange typer billetter som for eksempel ordinær, barn, 3D-film, og Den store kinodagen. Har du nok poeng til å bytte de ut mot gratis kinobillett(er), så vil et nytt felt "Bonusbillett"/"Bonusbillett sofa" dukke opp når du logger deg inn på Kinopluss. NB! Du kan ikke bruke poeng på alternativt innhold som ballett-, opera- eller konsertvisninger.

Hva kan jeg bruke poengene mine på?

5 000 poeng gir gratis 3D-briller. 20 000 poeng gir en gratis medium popkorn/snacksmeny (velg mellom baconsnacks,fullkorn eller spicy nacho-snacks meny). 22 500 poeng gir en gratis stor popcorn meny.  30 000 poeng gir en gratis kinobillett.

Hva er brukernavnet mitt for å logge meg inn på nett?

Brukernavnet ditt er det samme som e-postadressen som du brukte for å registrere deg på Kinopluss. Har du glemt passordet ditt klikker du 'Glemt / nytt passord' for å få tilsendt en lenke til mailadressen som du har oppgitt, slik at du kan lage deg et nytt passord.

Hvordan kan jeg bytte poeng mot gratis kinobilletter på nett?

Logg deg inn på Kinopluss (lengst oppe øverst til høyre i menyen kan du logge deg inn), og du har nok poeng til å bytte mot gratis kinobillett: Etter du har valgt forestillingen, så kommer du til bestillingsvinduet. Der vil du få opp et nytt felt (under 'Ordinærbillett') som heter 'Bonusbillett' og du kan velge å bruke poeng mot kinobillett. Når du er innlogget vil poeng på kjøpte kinobilletter også bli automatisk registrert.

Her finner du en Guide: Hvordan bruke og opptjene Kinopluss poeng på nett?

Hvordan blir medlemsnivå satt?

Kinopluss programmet er en trappetrinnsmodell, der du får flere fordeler jo flere poeng du har samlet. Du samler poeng ved kjøp av billetter og kioskvarer på nfkino.no eller på en av våre kinoer. Alle poengene som du samler i løpet av de siste 12 månedene bestemmer medlemsnivået ditt. Poengbarometeren øverst på 'Min side' indikerer hvor du ligger an til å gå opp eller ned på nivå. Mer om de ulike medlemsnivåene kan du lese i Kinopluss medlemsfordeler. Poengene du samler kan du bruke underveis til å løse ut billetter eller på utvalgte kioskvarer.

Kinopluss medlemskort?

Vi sender dessverre ikke ut medlemskort i posten. Neste gang du er på kinoen kan du be om et Kinopluss medlemskort. Har du mistet ditt gamle kort, vil det nye kortet bli lagt på kontoen din, så du trenger ikke å skaffe et helt nytt medlemskap. Medlemskortet bruker du i kassen (ikke på nett) for å få poengene på kjøpet ditt registrert på din konto. Du må ikke nødvendigvis ha et medlemskort, og har du oppgitt mobilnummer i profilen din, kan du oppgi mobilnummeret ditt i kassen for å få kjøpet registrert.

Jeg glemte å logge meg inn, kan jeg etterregistrere poeng på billettene mine?

Ja, du kan videresende dokumentasjon på kjøpet ditt til post@kinopluss.no, så lenge kjøpet ikke er eldre enn tre måneder. Vi etterregistrerer ikke for eldre kjøp eller billetter. Gyldig dokumentasjon er epost-/SMS-kvitteringen (melding), referansenummer, eller eventuellt bilde av billettene eller kontoutskrift.

Jeg sparer til å bli gullmedlem, vil poengene mine gå ut?

Medlemsnivået blir automatisk korrigert i systemet basert på hvor mange poeng du samler i løpet av de siste 12 månedene. Du kan bruke poengene dine underveis og løse de ut mot kinobilletter og utvalgte kioskvarer. Dine poeng øverst i menyen viser hvor mange poeng du kan bruke. Du mister ikke ditt medlemsnivå ved å bruke poeng. Det handler om frekvens de siste 12 månedene og ditt medlemsnivå endres deretter - om du går mer eller mindre på kino. (Hvis du har samlet opp veldig mange poeng og spart på de siden du startet som Kinopluss medlem, og bare bruker disse poengene de neste månedene vil det selvsagt påvirke medlemsnivået ditt i framtiden). Det handler om opptjente poeng de siste 12 månedene. Poengsaldoen sier altså ikke noe om medlemsnivået ditt, da det kan være eldre poeng enn de du har tjent det siste året.

Jeg har Norgesbilletten, hvorfor får jeg ikke poeng for de?

Norgesbilletten er et produkt fra Filmweb.no og er en universal kinobillett for bedrifter. Kinopluss er et personlig medlemskap og gir poeng kun ved kjøp på nfkino.no eller på en av våre kinoer under Nordisk Film Kino. Kjøper du billetter, og for eksempel popcorn, godteri og drikke på kinoen, vil du få Kinopluss poeng for dette.

Jeg har firmabillett fra Nordisk Film Kino, får jeg poeng for de?

Kinopluss programmet er et personlig medlemskap for privat personer og gjelder ikke bedrifter eller organisasjoner. Firmabilletten er en gode du har fått fra bedriften din, og det gis ikke poeng for bruk av disse.

Jeg har et gavekort, får jeg Kinopluss poeng?

Du får Kinopluss poeng ved bruk av gavekort som betalingsmiddel. Du får ikke Kinopluss poeng når du kjøper et gavekort.

Jeg har en klasse og vi skal på skolekino. Får jeg Kinopluss poeng for billettene vi kjøper?

Skolekino er for skoleelever og barnehagebarn, og er et pedagogisk opplegg som skolene benytter seg av som en del av undervisningen. Kinopluss programmet er et personlig medlemskap og kan ikke benyttes av hverken bedrifter, organisasjoner eller offisielle institusjoner.

Jeg er gull medlem, hvordan får jeg billetter til gratis førvisninger?

Gull og Platinum medlemmer får tilbud om gratis førvisninger på utvalgte filmer. Pass på at din emailadresse er oppdatert i profilen og at du sjekker spamfiltret ditt slik at våre invitasjoner ikke havner i din spam/søppel mappe. Vi sender ut med jevne mellomrom gratis filmvisninger og førpremierer på utvalgte filmer.

Hvorfor er jeg blitt nedgradert i medlemsnivå?

Alle våre medlemmer er korrigerte etter hvor mange poeng de har samlet i løpet av de siste 12 månedene, og derfor er alle medlemmer blitt justert til rett medlemsnivå. Les også mer om medlemsnivå lengre opp på denne siden. Betingelsene for Kinopluss medlemskapet har ikke endret seg siden det ble startet, og medlemsdatabasen vår håndhever tidskravet og automatisk oppdaterer alle medlemmer på medlemsnivå. Det handler som frekvens de siste 12 månedene - hvor ofte du har vært på kino. Din poengsaldo bestemmer altså ikke medlemsnivå. Det kan være eldre poeng, som er over 12 måneder gamle. Du havner ikke på et nivå og forblir der. Kinopluss er et gratis fordelsprogram med en trappetrinnmodell, og man beveger seg opp og ned avhenging av hvor ofte man er på kinoen i løpet av 12 måneder. Enten er du bronse-, sølv-, gull- eller platinum-medlem.

Hvordan logger jeg meg ut av Kinopluss?

Øverst til høyre i menyen ser du en trekant ved siden av navnet ditt. Det er en rullegardinsmeny, og når du klikker på den får du opp flere valg. Der kan du også klikke på 'Logg ut'. Er du innlogget via mobilen din, kan du scrolle lengst ned på Min side for å Logge deg ut, eventuelt stenge ned fanen der du er innlogget. Logger du deg ikke ut, vil du automatisk være innlogget i 7 dager før du blir utlogget.

Har du flere spørsmål er du velkommen til å ta kontakt med kundeservice på post@kinopluss.no